Annamária (220,194) Egerben járt (2018.)
4 készleten
2.000 Ft
A MÁV Nosztalgia Kft 2018-ban kényeztette Egert: számos különvonat érkezett a városba, amelyek közül igazán különleges természetesen a gőzvontatású nosztalgiavonat volt, amelyet a 220,194 pályaszámú, Annamária névre hallgató, osztrák származású gyorsvonati mozdony továbbított. Manapság már nehéz elképzelni, hogy a kicsiny mozdony a maga nyitott vezetőállásával egykoron gyorsvonatokat továbbított, de 90 km/órás engedélyezett sebessége a XX. század elején igen jónak számított.
4 készleten
Kívánságlistához adA MÁV Nosztalgia Kft 2018-ban kényeztette Egert: számos különvonat érkezett a városba, amelyek közül igazán különleges természetesen a gőzvontatású nosztalgiavonat volt, amelyet a 220,194 pályaszámú, Annamária névre hallgató, osztrák származású gyorsvonati mozdony továbbított. Manapság már nehéz elképzelni, hogy a kicsiny mozdony a maga nyitott vezetőállásával egykoron gyorsvonatokat továbbított, de 90 km/órás engedélyezett sebessége a XX. század elején igen jónak számított. Annamária eredeti pályaszáma egyébként 204-es volt, így a mozdony oldalán ez a szám látható nagy méretben. A gőzösöket az 1940-es évekre elkezdték selejtezni, hiszen akkorra már elavultnak számítottak, így kisebb csoda, hogy ez a példány túlélte a háborúkat, és a kilencvenes éveket, és máig üzemképes tagja a nosztalgia flottának.
Hasonló termékek
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
Időutazás Hatvanban – Pförtner Balázs képe
2.000 FtA Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület 2016-ban igényes külső felújításban részesítette a német eredetű, szovjet hadizsákmányként is szolgáló, majd a GYSEV-nél tevékenykedő, óriási teljesítményű monstrum, az 520,075 “Bumbardó” gőzmozdonyt. Az átadó ünnepély során veterán autók is megjelentek a helyszínen, amelyek egyike stílusosan pózolt a gőzös mellett, a felújítás egyik résztvevője és kitüntetettje, Pförtner Balázs pedig megörökítette ezt a kiváló együttállást. Ebből készült ez az emlékbélyeg, amely páratlan és ritka pillanat tanúja!
-
Az Ózdi Kohászati Üzemek emlékezete
2.000 FtA természetet kedvelő Ábrók Miklós művész úr számára igazi újdonságot jelentett ennek a komor ipar környezetnek az ábrázolása, de ecsetvonásain tetten érhető az a fajta aprólékos odafigyelés, amellyel akár egy fenyőfát vagy állatot életre kelt. A mű különlegessége még a Zetor, vagyis a MÁV M31-es típusú, iparvasúti számozással A23 sorozatú mozdonya, amely mind bélyegen, mind akvarellen ritka szereplő.
-
110. évfordulós különvonat Mezőcsáton
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely a képen immáron visszaindulásra készen várakozik Miskolc felé nézve.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.