375,660 vidéki tájban (Ábrók Miklós)
2 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós grafikusművész egy holland utazó rendkívül ritka fényképe nyomán örökítette meg akvarelljén a 375,660 pályaszámú egri gőzmozdonyt, amint autentikus hazai vidéki tájon várakozik. A festő tökéletes részletességgel ábrázolta a gőzmozdonyt, amelynek szinte megelevenedik a füstje. A művésznek azonban kedvelt témái a természet elemei is, így a gumikerekes szekér előtt álló lovak és a képbe besétáló csirke is hozzájárul a fénykép megelevenedéséhez a papíron. A kép színvilága jól felidézi a kora tavaszi – késő téli hangulatot, amelyben a forrás fotó is készült.
2 készleten
Kívánságlistához adÁbrók Miklós grafikusművész egy holland utazó rendkívül ritka fényképe nyomán örökítette meg akvarelljén a 375,660 pályaszámú egri gőzmozdonyt, amint autentikus hazai vidéki tájon várakozik. A festő tökéletes részletességgel ábrázolta a gőzmozdonyt, amelynek szinte megelevenedik a füstje. A művésznek azonban kedvelt témái a természet elemei is, így a gumikerekes szekér előtt álló lovak és a képbe besétáló csirke is hozzájárul a fénykép megelevenedéséhez a papíron. A kép színvilága jól felidézi a kora tavaszi – késő téli hangulatot, amelyben a forrás fotó is készült.
A 375,660 pályaszámú gőzmozdony élete nagy részét Egerben töltötte, majd rövid szerencsi kaland után Hajdúszoboszlóra került a katasztrófavédelem gyakorló bázisára. Innen súlyos sérülésekkel került kimentésre, és hazaszállításra Egerbe 2015-ben, ahol forrás gyűjtést követően felújítás lesz a sorsa. Ez a bélyegív is a gőzmozdony felújítását támogatja 1.000 Ft-tal.
Hasonló termékek
-
Annamária (220,194) Egerben járt (2018.)
2.000 FtA MÁV Nosztalgia Kft 2018-ban kényeztette Egert: számos különvonat érkezett a városba, amelyek közül igazán különleges természetesen a gőzvontatású nosztalgiavonat volt, amelyet a 220,194 pályaszámú, Annamária névre hallgató, osztrák származású gyorsvonati mozdony továbbított. Manapság már nehéz elképzelni, hogy a kicsiny mozdony a maga nyitott vezetőállásával egykoron gyorsvonatokat továbbított, de 90 km/órás engedélyezett sebessége a XX. század elején igen jónak számított.
-
375,660 gőzös Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós művész úr a 375,660 Hajdúszoboszlóról való elszállítása óta nyomon követi a mozdonyunk sorsát, és több remek akvarellen örökítette meg a jármű történetének pillanatait. Dinamizmus, lendület testesül meg a képen, amely állítólag a művész úr kedves feleségének egyik kedvenc alkotása.
-
275,118 „Nyalóka” Cegléden
2.000 FtCegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony. A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
-
377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.