377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
5 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
5 készleten
Kívánságlistához adÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
A 377-es sorozat eredetileg a MÁV XII. osztályú gőzmozdony kategóriájába tartozott. Végsebessége 45 km/óra – már 1910-ben is elavultnak számított a mellékvonali vontatójárművek kategóriájában, de számos példány szolgált hazai üzemekben még évtizedekig.
A 377-es sorozatot a MÁV Gépgyár, a linzi Krauss, a Bécsújhelyi Mozdonygyár, illetve az aradi Weitzer János Gép-, Waggongyár és Vasöntöde Rt. is gyártotta. Ez a példány még a XIX. században készült.
Hasonló termékek
-
Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is.
-
Különvonat Eger-Felnémet állomáson
2.000 FtAz egri ősz rendszeres színtere a különvonatoknak, hiszen a várban ilyenkor számos esemény csoportosul az Egri csillagok című regény tematikája köré, amely a hatodik osztályosok számára igazán fordulatos történelmi és irodalmi élménykört biztosít. A diákok különvonattal érkeznek az ország számos pontjáról, és mivel a 87-es számú vasútvonal abban a szerencsés helyzetben van, hogy áthalad az egri váron, így kézenfekvő a diákokat Egervár megállóhelyig szállítani. Mivel a vonal Eger-Felnémetig villamosított, így a különvonatok tárolása és körüljárása is megoldott. A képen egy ilyen vonat várakozik a hazaindulásra.
-
Napraforgók között gördül a mészpor
2.000 FtEger térségének meghatározó vasúti árufuvarozója az OMYA, amelynek mészkőbányája a Berva nevű közeli, bükki hegyen található. A mészkő azonnal őrlésre kerül, és az őrleményt szállítják a visontai erőműbe, ahol a légszűrés terén hasznosítják. A kora nyári időszakban Andornaktálya falu mellett rendszerint vannak különféle mezőgazdasági ültetvények, amelyek szépen virágoznak – 2016-ban például napraforgó volt ez a növény, amely Birincsik József fotóját ihlette rajta a dübörgő Szergejjel és az Uacs kocsikkal.
-
Indulásra kész a 375,660 – Ábrók Miklós képe
2.000 FtÁbrók Miklós művészeti szempontból is jelentős alkotása ez a gőzmozdony ábrázolás. Egy nagy méretű díszképet és hat darab, belföldi postai forgalomra alkalmas bélyeget tartalmaz az ív.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.