377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
5 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
5 készleten
Kívánságlistához adÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
A 377-es sorozat eredetileg a MÁV XII. osztályú gőzmozdony kategóriájába tartozott. Végsebessége 45 km/óra – már 1910-ben is elavultnak számított a mellékvonali vontatójárművek kategóriájában, de számos példány szolgált hazai üzemekben még évtizedekig.
A 377-es sorozatot a MÁV Gépgyár, a linzi Krauss, a Bécsújhelyi Mozdonygyár, illetve az aradi Weitzer János Gép-, Waggongyár és Vasöntöde Rt. is gyártotta. Ez a példány még a XIX. században készült.
Hasonló termékek
-
275,118 „Nyalóka” Cegléden
2.000 FtCegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony. A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
-
Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is.
-
Időutazás Hatvanban – Pförtner Balázs képe
2.000 FtA Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület 2016-ban igényes külső felújításban részesítette a német eredetű, szovjet hadizsákmányként is szolgáló, majd a GYSEV-nél tevékenykedő, óriási teljesítményű monstrum, az 520,075 “Bumbardó” gőzmozdonyt. Az átadó ünnepély során veterán autók is megjelentek a helyszínen, amelyek egyike stílusosan pózolt a gőzös mellett, a felújítás egyik résztvevője és kitüntetettje, Pförtner Balázs pedig megörökítette ezt a kiváló együttállást. Ebből készült ez az emlékbélyeg, amely páratlan és ritka pillanat tanúja!
-
Csúcsforgalom Mónosbélen 2014-ben
2.000 FtA MÁV 80-as számú vasútvonalának bal vágányát 2014-ben egy szakaszon felújították. A hosszúsíneket tárolás céljából többfelé helyezték el, általában a vágánytengelyen belül, mivel oda egyszerű rakodni, illetve onnan egyszerű felvenni. Ennek keretében a Kárpát Vasút dán eredetű Nohabja, a Ketty névre hallgató 459 021 sínszállító vonattal közelítette meg Mónosbélt. Ezt a szinte megismételhetetlen pillanatot örökíti meg a bélyegívünk.







Értékelések
Még nincsenek értékelések.