A megújult 520,075 befűtve (2016.)
1 készleten
2.000 Ft
Valójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik.
1 készleten
Kívánságlistához adValójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik. Birincsik József fotóján a füstölő mozdonyról szinte hihető, hogy éppen megmozdulni készül. A képen az optika tömörítő hatása mellett is érezhető az 520-as hatalmas mérete: a magyar vaspályák jelenleg meglévő legnagyobb mozdonyáról van szó. 2018-ban Hatvan Népkertjébe került átszállításra a gép, így a fotó immáron megismételhetetlen!
Hasonló termékek
-
Ganz parádé Kelenföldön 2017-ben
2.000 FtRitka véletlenben volt része a fotósnak egy 2017-es nyár közepi napon: az indulni készülő Gigantos tehervonatot hirtelen egy másik Ganz remekmű, a 460 053 Szöcske takarta ki, nem is akármilyen céllal: kettő darab 630-as sorozatú társát gyűjtötte be Dombóvárról, hogy Ferencvárosba, honállomásukra szállítsa őket.
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
Különvonat Eger-Felnémet állomáson
2.000 FtAz egri ősz rendszeres színtere a különvonatoknak, hiszen a várban ilyenkor számos esemény csoportosul az Egri csillagok című regény tematikája köré, amely a hatodik osztályosok számára igazán fordulatos történelmi és irodalmi élménykört biztosít. A diákok különvonattal érkeznek az ország számos pontjáról, és mivel a 87-es számú vasútvonal abban a szerencsés helyzetben van, hogy áthalad az egri váron, így kézenfekvő a diákokat Egervár megállóhelyig szállítani. Mivel a vonal Eger-Felnémetig villamosított, így a különvonatok tárolása és körüljárása is megoldott. A képen egy ilyen vonat várakozik a hazaindulásra.
-
Mezőcsáti különvonat Kisdácsiával
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely Miskolc Rendező fűtőházi tartaléka volt. Vonalon évek óta nem járt, de kiválóan teljesítette a feladatát a vonatunk élén, köszönhetően a miskolci szakemberek odaadó munkájának. A képen a Hejő-csatorna áteresze felé halad a vonal egyik hangulatos ívében a különvonat, amely két darab Bhv kocsiból állt, és kellemes színt vitt a jobb sorsra érdemes vonal életébe. Erről az eseményről több bélyeget is készítettünk: ezek egyikén épp Hejőbába-Hejőpapi egykori állomásán, illetve megállórakodóhelyén tartózkodik a vonat.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.