Száll a 424-es! Isaszegen át
1 készleten
2.000 Ft
Sokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
1 készleten
Kívánságlistához adSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
Hasonló termékek
-
Varázslatos téli hangulat Szilvásváradon
2.000 FtA téli Bükk nem mindennapi szépséget kínál a természet és persze a kisvasutak szerelmesei számára! A Szilvásváradi Állami Erdei Vasút egykoron nagyobb kiterjedésű hálózatából mára egy alig 5 kilométeres szakasz maradt meg, ahol szerencsére az év nagyobb részében van forgalom. A képen nem is akármilyen mozdonnyal: a legmodernebb magyar Mk48 sorozatú gép nem csupán remotorizáláson és külső felújításon esett át, de akkumulátoros hajtást is kapott, így hibrid üzemű vontatójármű.
-
110. évfordulós különvonat Mezőcsáton
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely a képen immáron visszaindulásra készen várakozik Miskolc felé nézve.
-
Különvonat a 88-as vonalon 2016-ban
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen a Hejőszalonta és Hejőkeresztúr között, az M30-as autópálya tövében lévő tó mellett sütkérezik a napfényben a különvonat – ez a helyszín egy meglepetés megállás volt visszafelé, amelynek létrejöttét az egyik vasútbarát villámgyors tájrendezése tette lehetővé – a környéken burjánzó akácost némileg visszavágva biztosította, hogy a vonat teljes terjedelmében látszódjon az autópálya töltéséről fotózva.
-
377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.