Indulásra kész a 375,660 – Ábrók Miklós képe
4 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós művészeti szempontból is jelentős alkotása ez a gőzmozdony ábrázolás. Egy nagy méretű díszképet és hat darab, belföldi postai forgalomra alkalmas bélyeget tartalmaz az ív.
4 készleten
Kívánságlistához adA 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány rendszeresen készít emléktárgyakat a mozdonyról annak érdekében, hogy a bevételekből a gép külső felújítására forrásokat gyűjtsön. Ennek keretében Ábrók Miklós grafikus művész számos akvarellt készített már a gépről, így például ezt a páratlanul újszerű darabot, amelynek érdekessége, hogy a művész itt használta először a gőz megfestésére szolgáló új eszközét – ez a kép az első, amelyen a füst és gőz ilyen realisztikusan kerül ábrázolásra, és természetesen innentől jópár képen jelent meg az a látvány. A 375,660 nem piros, hanem sárga dekorszínnel volt kihúzva, így a művész odafigyelt arra is, hogy a mozdony beosztott vezéreinek ezt a hagyományát ábrázolja a képen. Érdemes megfigyelni a háttérben lévő, precíz vasúti szabvány oszlopot, és a fa lombkoronájának dús megjelenítését, mint a művész úr alapvető értékeit.
Egy bélyegív megvásárlásával a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány 500 forint támogatásban részesül, amelyet a gőzmozdony felújítására fordít.
Hasonló termékek
- 
		Mezőcsáti különvonat Nemesbikk közelében2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykori Nemesbikk megállóhely közelében jár a vonat. A megállóhely megszűnése után évtizedekkel itt nyíltvonali rakodó létesült, nem sokkal messzebb pedig az M3-as autópálya halad át a vonal fölött. 
- 
		Száll a 424-es! Isaszegen át2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik. 
- 
		A 375,660 gőzmozdony aktív időszaka2.000 FtA 375,660 pályaszámú gőzmozdony évtizedeken keresztül dolgozott Eger fűtőházában, ám életútja végén Szerencsre került át, ahonnan aztán Hajdúszoboszlóra költözött a hazatérésére előtti 35 esztendőre. A kép a szerencsi korszakban készült: a mozdony egy angol turisták részére szervezett fotós járat keretében vizet vételez Abaújszántó állomáson. 
- 
		Különvonat a 88-as vonalon 2016-ban2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen a Hejőszalonta és Hejőkeresztúr között, az M30-as autópálya tövében lévő tó mellett sütkérezik a napfényben a különvonat – ez a helyszín egy meglepetés megállás volt visszafelé, amelynek létrejöttét az egyik vasútbarát villámgyors tájrendezése tette lehetővé – a környéken burjánzó akácost némileg visszavágva biztosította, hogy a vonat teljes terjedelmében látszódjon az autópálya töltéséről fotózva. 







Értékelések
Még nincsenek értékelések.