M32 Gokart Ábrók Miklós akvarelljén
1 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította.
1 készleten
Kívánságlistához adÁbrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította.
A kép egyik különlegessége a jobb alsó sarokban látható boci páros, amely egy másik, a Magyar Posta által jegyzett bélyegről ihlette meg a művészt. Az alföldi táj autentikus eleme a szénakazal, míg a háttérben a művész kedvencei, a fenyők is megjelennek.
Az M32-es (ma 329) sorozatú mozdonyokból 56 darab készült, és a vonali szolgálat mellett ipari üzemekben is használták őket, például szikramentes, speciális fékrendszerrel. A mozdony névleges teljesítménye 275 kW. Érdekessége, hogy képes volt 60 km/órával vonatot továbbítani, de 30 km/órás sebességgel duplázni tudja a vonóerejét, tehát a vonat méretéhez és jellegéhez tudott igazodni.
Hasonló termékek
-
Uzsgyi halad Bagimajor malomdombnál
2.000 FtA Kengyel melletti szélmalom a Szolnok környéki táj egyik meghatározó eleme, amely természetesen számos vasútfotón szerepel, amely a 130-as vonalon készült. A bélyeg alapjául szolgáló fotón az orosz államadósság fejében beszerzett, 416 023 pályaszámú, Uzsgyi becenevű dízel motorvonat sorozat egyik tagja halad Szolnok irányába még a régi, narancssárga-fehér színterv szerinti megjelenésében.
-
Varázslatos téli hangulat Szilvásváradon
2.000 FtA téli Bükk nem mindennapi szépséget kínál a természet és persze a kisvasutak szerelmesei számára! A Szilvásváradi Állami Erdei Vasút egykoron nagyobb kiterjedésű hálózatából mára egy alig 5 kilométeres szakasz maradt meg, ahol szerencsére az év nagyobb részében van forgalom. A képen nem is akármilyen mozdonnyal: a legmodernebb magyar Mk48 sorozatú gép nem csupán remotorizáláson és külső felújításon esett át, de akkumulátoros hajtást is kapott, így hibrid üzemű vontatójármű.
-
Annamária (220,194) Egerben járt (2018.)
2.000 FtA MÁV Nosztalgia Kft 2018-ban kényeztette Egert: számos különvonat érkezett a városba, amelyek közül igazán különleges természetesen a gőzvontatású nosztalgiavonat volt, amelyet a 220,194 pályaszámú, Annamária névre hallgató, osztrák származású gyorsvonati mozdony továbbított. Manapság már nehéz elképzelni, hogy a kicsiny mozdony a maga nyitott vezetőállásával egykoron gyorsvonatokat továbbított, de 90 km/órás engedélyezett sebessége a XX. század elején igen jónak számított.
-
Ganz parádé Kelenföldön 2017-ben
2.000 FtRitka véletlenben volt része a fotósnak egy 2017-es nyár közepi napon: az indulni készülő Gigantos tehervonatot hirtelen egy másik Ganz remekmű, a 460 053 Szöcske takarta ki, nem is akármilyen céllal: kettő darab 630-as sorozatú társát gyűjtötte be Dombóvárról, hogy Ferencvárosba, honállomásukra szállítsa őket.







Értékelések
Még nincsenek értékelések.