M32 Gokart Ábrók Miklós akvarelljén
1 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította.
1 készleten
Kívánságlistához adÁbrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította.
A kép egyik különlegessége a jobb alsó sarokban látható boci páros, amely egy másik, a Magyar Posta által jegyzett bélyegről ihlette meg a művészt. Az alföldi táj autentikus eleme a szénakazal, míg a háttérben a művész kedvencei, a fenyők is megjelennek.
Az M32-es (ma 329) sorozatú mozdonyokból 56 darab készült, és a vonali szolgálat mellett ipari üzemekben is használták őket, például szikramentes, speciális fékrendszerrel. A mozdony névleges teljesítménye 275 kW. Érdekessége, hogy képes volt 60 km/órával vonatot továbbítani, de 30 km/órás sebességgel duplázni tudja a vonóerejét, tehát a vonat méretéhez és jellegéhez tudott igazodni.
Hasonló termékek
-
375,660 vidéki tájban (Ábrók Miklós)
2.000 FtÁbrók Miklós grafikusművész egy holland utazó rendkívül ritka fényképe nyomán örökítette meg akvarelljén a 375,660 pályaszámú egri gőzmozdonyt, amint autentikus hazai vidéki tájon várakozik. A festő tökéletes részletességgel ábrázolta a gőzmozdonyt, amelynek szinte megelevenedik a füstje. A művésznek azonban kedvelt témái a természet elemei is, így a gumikerekes szekér előtt álló lovak és a képbe besétáló csirke is hozzájárul a fénykép megelevenedéséhez a papíron. A kép színvilága jól felidézi a kora tavaszi – késő téli hangulatot, amelyben a forrás fotó is készült.
-
Uzsgyi halad Bagimajor malomdombnál
2.000 FtA Kengyel melletti szélmalom a Szolnok környéki táj egyik meghatározó eleme, amely természetesen számos vasútfotón szerepel, amely a 130-as vonalon készült. A bélyeg alapjául szolgáló fotón az orosz államadósság fejében beszerzett, 416 023 pályaszámú, Uzsgyi becenevű dízel motorvonat sorozat egyik tagja halad Szolnok irányába még a régi, narancssárga-fehér színterv szerinti megjelenésében.
-
Mezőcsáti különvonat Nemesbikk közelében
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykori Nemesbikk megállóhely közelében jár a vonat. A megállóhely megszűnése után évtizedekkel itt nyíltvonali rakodó létesült, nem sokkal messzebb pedig az M3-as autópálya halad át a vonal fölött.
-
Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.