M32 Gokart Ábrók Miklós akvarelljén
1 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította.
1 készleten
Kívánságlistához adÁbrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította.
A kép egyik különlegessége a jobb alsó sarokban látható boci páros, amely egy másik, a Magyar Posta által jegyzett bélyegről ihlette meg a művészt. Az alföldi táj autentikus eleme a szénakazal, míg a háttérben a művész kedvencei, a fenyők is megjelennek.
Az M32-es (ma 329) sorozatú mozdonyokból 56 darab készült, és a vonali szolgálat mellett ipari üzemekben is használták őket, például szikramentes, speciális fékrendszerrel. A mozdony névleges teljesítménye 275 kW. Érdekessége, hogy képes volt 60 km/órával vonatot továbbítani, de 30 km/órás sebességgel duplázni tudja a vonóerejét, tehát a vonat méretéhez és jellegéhez tudott igazodni.
Hasonló termékek
-
Annamária (220,194) Egerben járt (2018.)
2.000 FtA MÁV Nosztalgia Kft 2018-ban kényeztette Egert: számos különvonat érkezett a városba, amelyek közül igazán különleges természetesen a gőzvontatású nosztalgiavonat volt, amelyet a 220,194 pályaszámú, Annamária névre hallgató, osztrák származású gyorsvonati mozdony továbbított. Manapság már nehéz elképzelni, hogy a kicsiny mozdony a maga nyitott vezetőállásával egykoron gyorsvonatokat továbbított, de 90 km/órás engedélyezett sebessége a XX. század elején igen jónak számított.
-
Uzsgyi halad Bagimajor malomdombnál
2.000 FtA Kengyel melletti szélmalom a Szolnok környéki táj egyik meghatározó eleme, amely természetesen számos vasútfotón szerepel, amely a 130-as vonalon készült. A bélyeg alapjául szolgáló fotón az orosz államadósság fejében beszerzett, 416 023 pályaszámú, Uzsgyi becenevű dízel motorvonat sorozat egyik tagja halad Szolnok irányába még a régi, narancssárga-fehér színterv szerinti megjelenésében.
-
A megújult 520,075 befűtve (2016.)
2.000 FtValójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik.
-
A 375,660 gőzmozdony aktív időszaka
2.000 FtA 375,660 pályaszámú gőzmozdony évtizedeken keresztül dolgozott Eger fűtőházában, ám életútja végén Szerencsre került át, ahonnan aztán Hajdúszoboszlóra költözött a hazatérésére előtti 35 esztendőre. A kép a szerencsi korszakban készült: a mozdony egy angol turisták részére szervezett fotós járat keretében vizet vételez Abaújszántó állomáson.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.