Különvonat a 88-as vonalon 2016-ban
1 készleten
2.000 Ft
2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen a Hejőszalonta és Hejőkeresztúr között, az M30-as autópálya tövében lévő tó mellett sütkérezik a napfényben a különvonat – ez a helyszín egy meglepetés megállás volt visszafelé, amelynek létrejöttét az egyik vasútbarát villámgyors tájrendezése tette lehetővé – a környéken burjánzó akácost némileg visszavágva biztosította, hogy a vonat teljes terjedelmében látszódjon az autópálya töltéséről fotózva.
1 készleten
Kívánságlistához ad2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen a Hejőszalonta és Hejőkeresztúr között, az M30-as autópálya tövében lévő tó mellett sütkérezik a napfényben a különvonat – ez a helyszín egy meglepetés megállás volt visszafelé, amelynek létrejöttét az egyik vasútbarát villámgyors tájrendezése tette lehetővé – a környéken burjánzó akácost némileg visszavágva biztosította, hogy a vonat teljes terjedelmében látszódjon az autópálya töltéséről fotózva.
Ahogyan a 88-as vonali különvonatról szóló képeink mindegyike, úgy sajnos ez is megismételhetetlen, mert az eseményre szépen letakarított mozdonyt azóta selejtezték. A mezőcsáti vonalon idővel az áruforgalom is megcsappant, és sajnos a személyszállítás sem indult újra még.
Hasonló termékek
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
Különvonat Eger-Felnémet állomáson
2.000 FtAz egri ősz rendszeres színtere a különvonatoknak, hiszen a várban ilyenkor számos esemény csoportosul az Egri csillagok című regény tematikája köré, amely a hatodik osztályosok számára igazán fordulatos történelmi és irodalmi élménykört biztosít. A diákok különvonattal érkeznek az ország számos pontjáról, és mivel a 87-es számú vasútvonal abban a szerencsés helyzetben van, hogy áthalad az egri váron, így kézenfekvő a diákokat Egervár megállóhelyig szállítani. Mivel a vonal Eger-Felnémetig villamosított, így a különvonatok tárolása és körüljárása is megoldott. A képen egy ilyen vonat várakozik a hazaindulásra.
-
Mezőcsáti különvonat Kisdácsiával
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely Miskolc Rendező fűtőházi tartaléka volt. Vonalon évek óta nem járt, de kiválóan teljesítette a feladatát a vonatunk élén, köszönhetően a miskolci szakemberek odaadó munkájának. A képen a Hejő-csatorna áteresze felé halad a vonal egyik hangulatos ívében a különvonat, amely két darab Bhv kocsiból állt, és kellemes színt vitt a jobb sorsra érdemes vonal életébe. Erről az eseményről több bélyeget is készítettünk: ezek egyikén épp Hejőbába-Hejőpapi egykori állomásán, illetve megállórakodóhelyén tartózkodik a vonat.
-
Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.