Uzsgyi halad Bagimajor malomdombnál
2.000 Ft
A Kengyel melletti szélmalom a Szolnok környéki táj egyik meghatározó eleme, amely természetesen számos vasútfotón szerepel, amely a 130-as vonalon készült. A bélyeg alapjául szolgáló fotón az orosz államadósság fejében beszerzett, 416 023 pályaszámú, Uzsgyi becenevű dízel motorvonat sorozat egyik tagja halad Szolnok irányába még a régi, narancssárga-fehér színterv szerinti megjelenésében.
A Kengyel melletti szélmalom a Szolnok környéki táj egyik meghatározó eleme, amely természetesen számos vasútfotón szerepel, amely a 130-as vonalon készült. A bélyeg alapjául szolgáló fotón az orosz államadósság fejében beszerzett, 416 023 pályaszámú, Uzsgyi becenevű dízel motorvonat sorozat egyik tagja halad Szolnok irányába még a régi, narancssárga-fehér színterv szerinti megjelenésében.
A szélmalom helyének története megér néhány gondolatot. Mint láthatjuk, a helyszín viszonylag magasan helyezkedik el egy korábban ártéri területen belül, de a magassága révén vízmentesen. Ezt a fajta kicsiny dombocskát a magyar néprajzkutatás kunhalomnak nevezi, és pontos funkciójával kapcsolatosan csupán találgatások vannak.
A 416 (Uzsgyi) sorozat eredetileg 6341 számon futott, jelölése Bpmot volt. Gyártója a Metrovagonmas. 41 darabot szereztünk be a típusból. Új színterve szerint kék-fehér-sárga-szürke összeállítású.
Hasonló termékek
-
Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is.
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
411,264 Truman Kisterenyén
2.000 Ft2017-ben a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület egy hatvani ikont, a rendkívül leromlott állapotú 411,264 pályaszámú Truman mozdonyt kezdte el külsőleg felújítani, hogy a gép kiállításra alkalmas állapotba kerüljön. E munkát támogatta Ábrók Miklós művész úr ezzel a kiváló akvarellel, amely bélyegként is nagy népszerűségnek örvend, s vásárlásából 500 forint bevétel az Egyesület tevékenységét támogatja.
-
438 038 Hejőbába-Hejőpapi mrh.-n
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot az azóta már selejtezett 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykor három vágánnyal, felvételi épülettel és szolgálati lakással is rendelkező Hejőbába-Hejőpapi megállórakodóhelyre érkezik a vonat.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.