Varázslatos téli hangulat Szilvásváradon
4 készleten
2.000 Ft
A téli Bükk nem mindennapi szépséget kínál a természet és persze a kisvasutak szerelmesei számára! A Szilvásváradi Állami Erdei Vasút egykoron nagyobb kiterjedésű hálózatából mára egy alig 5 kilométeres szakasz maradt meg, ahol szerencsére az év nagyobb részében van forgalom. A képen nem is akármilyen mozdonnyal: a legmodernebb magyar Mk48 sorozatú gép nem csupán remotorizáláson és külső felújításon esett át, de akkumulátoros hajtást is kapott, így hibrid üzemű vontatójármű.
4 készleten
Kívánságlistához adA téli Bükk nem mindennapi szépséget kínál a természet és persze a kisvasutak szerelmesei számára! A Szilvásváradi Állami Erdei Vasút egykoron nagyobb kiterjedésű hálózatából mára egy alig 5 kilométeres szakasz maradt meg, ahol szerencsére az év nagyobb részében van forgalom. A képen nem is akármilyen mozdonnyal: a legmodernebb magyar Mk48 sorozatú gép nem csupán remotorizáláson és külső felújításon esett át, de akkumulátoros hajtást is kapott, így hibrid üzemű vontatójármű. Lejtmenetben a fékezések révén áramot termel, amelyet a végállomáson körüljáráskor, indításkor, valamint hegymenetben segéderőként hasznosít. Ezzel a lépéssel az Mk48 403 rendkívül környezetbarát járműnek is számít, illetve roppant csendes, ha csak a villanymotorról üzemel. A gép a pálya egyik szép részén halad a fatüzelésű fedett kocsikkal, amelyek a 2017-es havas télben megteltek utasokkal! Parádés színek, csodaszép téli hangulat elevenedik meg ezen a bélyegíven.
Hasonló termékek
-
Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is.
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
A 375,660 gőzmozdony aktív időszaka
2.000 FtA 375,660 pályaszámú gőzmozdony évtizedeken keresztül dolgozott Eger fűtőházában, ám életútja végén Szerencsre került át, ahonnan aztán Hajdúszoboszlóra költözött a hazatérésére előtti 35 esztendőre. A kép a szerencsi korszakban készült: a mozdony egy angol turisták részére szervezett fotós járat keretében vizet vételez Abaújszántó állomáson.
-
275,118 „Nyalóka” Cegléden
2.000 FtCegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony. A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.