275,118 „Nyalóka” Cegléden
2.000 Ft
Cegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony. A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
Cegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony.
Az 5155-ös gyári számú 22,118-as pályaszámú gőzmozdony 1938. március 7-én gördült ki a MÁVAG üzeméből, és 1938. március 19-én állt a Magyar Királyi Államvasutak állományába. A gép a nyugalmasabb életű példányok közül való: a háború során nem ragadták el idegen erők, és jóvátételként sem került külföldre. 1943-ban Újvidék állományában találjuk, 1951-ben már nyíregyházi honállomású, és innen is vonult nyugdíjba.
A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
Hasonló termékek
-
375,660 vidéki tájban (Ábrók Miklós)
2.000 FtÁbrók Miklós grafikusművész egy holland utazó rendkívül ritka fényképe nyomán örökítette meg akvarelljén a 375,660 pályaszámú egri gőzmozdonyt, amint autentikus hazai vidéki tájon várakozik. A festő tökéletes részletességgel ábrázolta a gőzmozdonyt, amelynek szinte megelevenedik a füstje. A művésznek azonban kedvelt témái a természet elemei is, így a gumikerekes szekér előtt álló lovak és a képbe besétáló csirke is hozzájárul a fénykép megelevenedéséhez a papíron. A kép színvilága jól felidézi a kora tavaszi – késő téli hangulatot, amelyben a forrás fotó is készült.
-
Szilvi gőzös hegymenetben a Bükkben
2.000 FtA 394,057 pályaszámú, Szilvi nevű gőzmozdony a Szilvásváradi Állami Erdei Vasút vonalán közlekedő nosztalgia gőzös, amely a Közlekedési Múzeum tulajdona, és évente néhány alkalommal, különleges események keretében közlekedik. Ezen a különleges bélyegen a 2015. október 17-i kisvasúti nap keretében rendezett fotós különvonatot továbbította a Fatelep nevű állomástól a Fátyolvízesésig, izgalmas témákat kínálva erdei megállásokkal.
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
M32 Gokart Ábrók Miklós akvarelljén
2.000 FtÁbrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.