275,118 „Nyalóka” Cegléden
2.000 Ft
Cegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony. A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
Cegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony.
Az 5155-ös gyári számú 22,118-as pályaszámú gőzmozdony 1938. március 7-én gördült ki a MÁVAG üzeméből, és 1938. március 19-én állt a Magyar Királyi Államvasutak állományába. A gép a nyugalmasabb életű példányok közül való: a háború során nem ragadták el idegen erők, és jóvátételként sem került külföldre. 1943-ban Újvidék állományában találjuk, 1951-ben már nyíregyházi honállomású, és innen is vonult nyugdíjba.
A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
Hasonló termékek
-
Időutazás Hatvanban – Pförtner Balázs képe
2.000 FtA Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület 2016-ban igényes külső felújításban részesítette a német eredetű, szovjet hadizsákmányként is szolgáló, majd a GYSEV-nél tevékenykedő, óriási teljesítményű monstrum, az 520,075 “Bumbardó” gőzmozdonyt. Az átadó ünnepély során veterán autók is megjelentek a helyszínen, amelyek egyike stílusosan pózolt a gőzös mellett, a felújítás egyik résztvevője és kitüntetettje, Pförtner Balázs pedig megörökítette ezt a kiváló együttállást. Ebből készült ez az emlékbélyeg, amely páratlan és ritka pillanat tanúja!
-
438 038 Hejőbába-Hejőpapi mrh.-n
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot az azóta már selejtezett 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykor három vágánnyal, felvételi épülettel és szolgálati lakással is rendelkező Hejőbába-Hejőpapi megállórakodóhelyre érkezik a vonat.
-
A 375,660 gőzmozdony aktív időszaka
2.000 FtA 375,660 pályaszámú gőzmozdony évtizedeken keresztül dolgozott Eger fűtőházában, ám életútja végén Szerencsre került át, ahonnan aztán Hajdúszoboszlóra költözött a hazatérésére előtti 35 esztendőre. A kép a szerencsi korszakban készült: a mozdony egy angol turisták részére szervezett fotós járat keretében vizet vételez Abaújszántó állomáson.
-
Mezőcsáti különvonat Kisdácsiával
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely Miskolc Rendező fűtőházi tartaléka volt. Vonalon évek óta nem járt, de kiválóan teljesítette a feladatát a vonatunk élén, köszönhetően a miskolci szakemberek odaadó munkájának. A képen a Hejő-csatorna áteresze felé halad a vonal egyik hangulatos ívében a különvonat, amely két darab Bhv kocsiból állt, és kellemes színt vitt a jobb sorsra érdemes vonal életébe. Erről az eseményről több bélyeget is készítettünk: ezek egyikén épp Hejőbába-Hejőpapi egykori állomásán, illetve megállórakodóhelyén tartózkodik a vonat.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.