411,264 Truman Kisterenyén
3 készleten
2.000 Ft
2017-ben a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület egy hatvani ikont, a rendkívül leromlott állapotú 411,264 pályaszámú Truman mozdonyt kezdte el külsőleg felújítani, hogy a gép kiállításra alkalmas állapotba kerüljön. E munkát támogatta Ábrók Miklós művész úr ezzel a kiváló akvarellel, amely bélyegként is nagy népszerűségnek örvend, s vásárlásából 500 forint bevétel az Egyesület tevékenységét támogatja.
3 készleten
Kívánságlistához ad2017-ben a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület egy hatvani ikont, a rendkívül leromlott állapotú 411,264 pályaszámú Truman mozdonyt kezdte el külsőleg felújítani, hogy a gép kiállításra alkalmas állapotba kerüljön. E munkát támogatta Ábrók Miklós művész úr ezzel a kiváló akvarellel, amely bélyegként is nagy népszerűségnek örvend, s vásárlásából 500 forint bevétel az Egyesület tevékenységét támogatja. A mozdony autentikus környezetében, a kisterenyei fűtőház mellett a 81-es számú vonalon várakozik. Ábrók úr részletesen tanulmányozta a gép oldalának csövezetét és rudazatát, hogy a tervrajzok pontosságát idéző ábrázolást valósíthasson meg. A háttérben pedig nem maradhatnak el az igazi Ábrók ikonok: a méretes és karcsú fenyőfák.
A 411,264 Truman mozdony a hatvani Népkertben tekinthető meg az 520,075 társaságában – szombatonként jó eséllyel találkozni az egyesületi önkéntesekkel, amint éppen szépítenek valamit a mozdonyon.
Hasonló termékek
-
Indulásra kész a 375,660 – Ábrók Miklós képe
2.000 FtÁbrók Miklós művészeti szempontból is jelentős alkotása ez a gőzmozdony ábrázolás. Egy nagy méretű díszképet és hat darab, belföldi postai forgalomra alkalmas bélyeget tartalmaz az ív.
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
-
Különvonat Eger-Felnémet állomáson
2.000 FtAz egri ősz rendszeres színtere a különvonatoknak, hiszen a várban ilyenkor számos esemény csoportosul az Egri csillagok című regény tematikája köré, amely a hatodik osztályosok számára igazán fordulatos történelmi és irodalmi élménykört biztosít. A diákok különvonattal érkeznek az ország számos pontjáról, és mivel a 87-es számú vasútvonal abban a szerencsés helyzetben van, hogy áthalad az egri váron, így kézenfekvő a diákokat Egervár megállóhelyig szállítani. Mivel a vonal Eger-Felnémetig villamosított, így a különvonatok tárolása és körüljárása is megoldott. A képen egy ilyen vonat várakozik a hazaindulásra.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.