A megújult 520,075 befűtve (2016.)
2 készleten
2.000 Ft
Valójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik.
2 készleten
Kívánságlistához adValójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik. Birincsik József fotóján a füstölő mozdonyról szinte hihető, hogy éppen megmozdulni készül. A képen az optika tömörítő hatása mellett is érezhető az 520-as hatalmas mérete: a magyar vaspályák jelenleg meglévő legnagyobb mozdonyáról van szó. 2018-ban Hatvan Népkertjébe került átszállításra a gép, így a fotó immáron megismételhetetlen!
Hasonló termékek
-
Uzsgyi halad Bagimajor malomdombnál
2.000 FtA Kengyel melletti szélmalom a Szolnok környéki táj egyik meghatározó eleme, amely természetesen számos vasútfotón szerepel, amely a 130-as vonalon készült. A bélyeg alapjául szolgáló fotón az orosz államadósság fejében beszerzett, 416 023 pályaszámú, Uzsgyi becenevű dízel motorvonat sorozat egyik tagja halad Szolnok irányába még a régi, narancssárga-fehér színterv szerinti megjelenésében.
-
275,118 „Nyalóka” Cegléden
2.000 FtCegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony. A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
-
377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
-
Annamária (220,194) Egerben járt (2018.)
2.000 FtA MÁV Nosztalgia Kft 2018-ban kényeztette Egert: számos különvonat érkezett a városba, amelyek közül igazán különleges természetesen a gőzvontatású nosztalgiavonat volt, amelyet a 220,194 pályaszámú, Annamária névre hallgató, osztrák származású gyorsvonati mozdony továbbított. Manapság már nehéz elképzelni, hogy a kicsiny mozdony a maga nyitott vezetőállásával egykoron gyorsvonatokat továbbított, de 90 km/órás engedélyezett sebessége a XX. század elején igen jónak számított.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.