Az Ózdi Kohászati Üzemek emlékezete
4 készleten
2.000 Ft
A természetet kedvelő Ábrók Miklós művész úr számára igazi újdonságot jelentett ennek a komor ipar környezetnek az ábrázolása, de ecsetvonásain tetten érhető az a fajta aprólékos odafigyelés, amellyel akár egy fenyőfát vagy állatot életre kelt. A mű különlegessége még a Zetor, vagyis a MÁV M31-es típusú, iparvasúti számozással A23 sorozatú mozdonya, amely mind bélyegen, mind akvarellen ritka szereplő.
4 készleten
Kívánságlistához adAz ózdi vaskohászat a kommunista éra egyik kudarcaként vonult be a gazdaságtörténetbe, noha a térségben a vasérc feldolgozás több évszázados múltra tekint vissza – természetesen elenyészőbb mennyiségben, mint amire a hatalmas üzem berendezkedett. A rendszerváltozást követően az üzem nem tudott nyereségesen működni, a privatizáció során pedig csak az életképes rúd- és dróthengermű üzemelt tovább, a képen látható hatalmas gyáregységek nagy részét teljesen lebontották, a földdel tették egyenlővé.
A természetet kedvelő Ábrók Miklós művész úr számára igazi újdonságot jelentett ennek a komor ipar környezetnek az ábrázolása, de ecsetvonásain tetten érhető az a fajta aprólékos odafigyelés, amellyel akár egy fenyőfát vagy állatot életre kelt. A mű különlegessége még a Zetor, vagyis a MÁV M31-es típusú, iparvasúti számozással A23 sorozatú mozdonya, amely mind bélyegen, mind akvarellen ritka szereplő. A mozdony sorsáról egyébként nem tudunk pontos információkat.
Hasonló termékek
-
Mezőcsáti különvonat Nemesbikk közelében
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykori Nemesbikk megállóhely közelében jár a vonat. A megállóhely megszűnése után évtizedekkel itt nyíltvonali rakodó létesült, nem sokkal messzebb pedig az M3-as autópálya halad át a vonal fölött.
-
411,264 Truman Kisterenyén
2.000 Ft2017-ben a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület egy hatvani ikont, a rendkívül leromlott állapotú 411,264 pályaszámú Truman mozdonyt kezdte el külsőleg felújítani, hogy a gép kiállításra alkalmas állapotba kerüljön. E munkát támogatta Ábrók Miklós művész úr ezzel a kiváló akvarellel, amely bélyegként is nagy népszerűségnek örvend, s vásárlásából 500 forint bevétel az Egyesület tevékenységét támogatja.
-
Annamária (220,194) Egerben járt (2018.)
2.000 FtA MÁV Nosztalgia Kft 2018-ban kényeztette Egert: számos különvonat érkezett a városba, amelyek közül igazán különleges természetesen a gőzvontatású nosztalgiavonat volt, amelyet a 220,194 pályaszámú, Annamária névre hallgató, osztrák származású gyorsvonati mozdony továbbított. Manapság már nehéz elképzelni, hogy a kicsiny mozdony a maga nyitott vezetőállásával egykoron gyorsvonatokat továbbított, de 90 km/órás engedélyezett sebessége a XX. század elején igen jónak számított.
-
A 375,660 gőzmozdony aktív időszaka
2.000 FtA 375,660 pályaszámú gőzmozdony évtizedeken keresztül dolgozott Eger fűtőházában, ám életútja végén Szerencsre került át, ahonnan aztán Hajdúszoboszlóra költözött a hazatérésére előtti 35 esztendőre. A kép a szerencsi korszakban készült: a mozdony egy angol turisták részére szervezett fotós járat keretében vizet vételez Abaújszántó állomáson.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.