Indulásra kész a 375,660 – Ábrók Miklós képe
4 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós művészeti szempontból is jelentős alkotása ez a gőzmozdony ábrázolás. Egy nagy méretű díszképet és hat darab, belföldi postai forgalomra alkalmas bélyeget tartalmaz az ív.
4 készleten
Kívánságlistához adA 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány rendszeresen készít emléktárgyakat a mozdonyról annak érdekében, hogy a bevételekből a gép külső felújítására forrásokat gyűjtsön. Ennek keretében Ábrók Miklós grafikus művész számos akvarellt készített már a gépről, így például ezt a páratlanul újszerű darabot, amelynek érdekessége, hogy a művész itt használta először a gőz megfestésére szolgáló új eszközét – ez a kép az első, amelyen a füst és gőz ilyen realisztikusan kerül ábrázolásra, és természetesen innentől jópár képen jelent meg az a látvány. A 375,660 nem piros, hanem sárga dekorszínnel volt kihúzva, így a művész odafigyelt arra is, hogy a mozdony beosztott vezéreinek ezt a hagyományát ábrázolja a képen. Érdemes megfigyelni a háttérben lévő, precíz vasúti szabvány oszlopot, és a fa lombkoronájának dús megjelenítését, mint a művész úr alapvető értékeit.
Egy bélyegív megvásárlásával a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány 500 forint támogatásban részesül, amelyet a gőzmozdony felújítására fordít.
Hasonló termékek
-
Ganz parádé Kelenföldön 2017-ben
2.000 FtRitka véletlenben volt része a fotósnak egy 2017-es nyár közepi napon: az indulni készülő Gigantos tehervonatot hirtelen egy másik Ganz remekmű, a 460 053 Szöcske takarta ki, nem is akármilyen céllal: kettő darab 630-as sorozatú társát gyűjtötte be Dombóvárról, hogy Ferencvárosba, honállomásukra szállítsa őket.
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
Különvonat Eger-Felnémet állomáson
2.000 FtAz egri ősz rendszeres színtere a különvonatoknak, hiszen a várban ilyenkor számos esemény csoportosul az Egri csillagok című regény tematikája köré, amely a hatodik osztályosok számára igazán fordulatos történelmi és irodalmi élménykört biztosít. A diákok különvonattal érkeznek az ország számos pontjáról, és mivel a 87-es számú vasútvonal abban a szerencsés helyzetben van, hogy áthalad az egri váron, így kézenfekvő a diákokat Egervár megállóhelyig szállítani. Mivel a vonal Eger-Felnémetig villamosított, így a különvonatok tárolása és körüljárása is megoldott. A képen egy ilyen vonat várakozik a hazaindulásra.
-
375,660 gőzös Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós művész úr a 375,660 Hajdúszoboszlóról való elszállítása óta nyomon követi a mozdonyunk sorsát, és több remek akvarellen örökítette meg a jármű történetének pillanatait. Dinamizmus, lendület testesül meg a képen, amely állítólag a művész úr kedves feleségének egyik kedvenc alkotása.







Értékelések
Még nincsenek értékelések.