Indulásra kész a 375,660 – Ábrók Miklós képe
4 készleten
2.000 Ft
Ábrók Miklós művészeti szempontból is jelentős alkotása ez a gőzmozdony ábrázolás. Egy nagy méretű díszképet és hat darab, belföldi postai forgalomra alkalmas bélyeget tartalmaz az ív.
4 készleten
Kívánságlistához adA 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány rendszeresen készít emléktárgyakat a mozdonyról annak érdekében, hogy a bevételekből a gép külső felújítására forrásokat gyűjtsön. Ennek keretében Ábrók Miklós grafikus művész számos akvarellt készített már a gépről, így például ezt a páratlanul újszerű darabot, amelynek érdekessége, hogy a művész itt használta először a gőz megfestésére szolgáló új eszközét – ez a kép az első, amelyen a füst és gőz ilyen realisztikusan kerül ábrázolásra, és természetesen innentől jópár képen jelent meg az a látvány. A 375,660 nem piros, hanem sárga dekorszínnel volt kihúzva, így a művész odafigyelt arra is, hogy a mozdony beosztott vezéreinek ezt a hagyományát ábrázolja a képen. Érdemes megfigyelni a háttérben lévő, precíz vasúti szabvány oszlopot, és a fa lombkoronájának dús megjelenítését, mint a művész úr alapvető értékeit.
Egy bélyegív megvásárlásával a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány 500 forint támogatásban részesül, amelyet a gőzmozdony felújítására fordít.
Hasonló termékek
-
275,118 „Nyalóka” Cegléden
2.000 FtCegléd állomás éke az ország egyik legszebb állapotú szobormozdonya, a 275,118 pályaszámú „Nyalóka”, amely minden részében magyar fejlesztésű, mellékvonali motorpótlónak készült gőzmozdony. A 22,118 az 1956-os pályaszám váltás jegyében 1957. augusztus elsejével vette fel a 275,118-as pályaszámot a sorozat többi tagjához hasonlóan.
-
A megújult 520,075 befűtve (2016.)
2.000 FtValójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik.
-
Száll a 424-es! Isaszegen át
2.000 FtSokak nagy kedvence, az elinduláskori robaja nyomán Bivaly fantázianévvel illetett, magyar tervezésű és gyártású erőgép, a 424-es egy működő példánya, a 424,247 rendszeresen továbbít különvonatokat. Birincsik József felvételén a 2014-es szezon legelső vonata még az év elején, a téli havas Isaszeg állomáson át száguld Gödöllő irányába. A bélyegen jól látszik a gép magas hosszkazánja okán kis méretű, tömzsi kéménye, a kellemesen magasan elhelyezkedő vezetőállása, a légterelő lemezeinek finom íve, illetve a gép hatalmassága. Az akkor még pakura tüzelésű gép kevésbé füstöl, mint széntüzelésű társai, de kéménye fölött érzékelhető a kibocsátott hő. Ereje, megbízhatósága és gazdaságossága okán a magyar gőzmozdonygyártás legsikeresebb termékét tisztelhetjük ebben a típusban, amely a legnagyobb rajongótáborral is rendelkezik.
-
Varázslatos téli hangulat Szilvásváradon
2.000 FtA téli Bükk nem mindennapi szépséget kínál a természet és persze a kisvasutak szerelmesei számára! A Szilvásváradi Állami Erdei Vasút egykoron nagyobb kiterjedésű hálózatából mára egy alig 5 kilométeres szakasz maradt meg, ahol szerencsére az év nagyobb részében van forgalom. A képen nem is akármilyen mozdonnyal: a legmodernebb magyar Mk48 sorozatú gép nem csupán remotorizáláson és külső felújításon esett át, de akkumulátoros hajtást is kapott, így hibrid üzemű vontatójármű.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.