Mezőcsáti különvonat Nemesbikk közelében
2 készleten
2.000 Ft
2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykori Nemesbikk megállóhely közelében jár a vonat. A megállóhely megszűnése után évtizedekkel itt nyíltvonali rakodó létesült, nem sokkal messzebb pedig az M3-as autópálya halad át a vonal fölött.
2 készleten
Kívánságlistához ad2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykori Nemesbikk megállóhely közelében jár a vonat. A megállóhely megszűnése után évtizedekkel itt nyíltvonali rakodó létesült, nem sokkal messzebb pedig az M3-as autópálya halad át a vonal fölött.
A 88-as számú vasútvonalon 2007. március 3-án közlekedett utoljára menetrend szerinti személyszállító vonat – a Bzmot 244. Már az 1980-as évek második felében törekvés volt arra, hogy Mezőcsát színvonalas vasúti kiszolgálást kapjon Miskolc irányából, így 1988-ban a vonal nagyobb részén 100 km/órára emelték a megengedett sebességet, de végig legalább 80 km/órával járhatóvá vált a 88-as vonal. Az 1990-es években a menetrendi struktúra sajnos az utasok számának csökkenésével járt, a vonal folyamatosan romlott le, mígnem 2006. nyarán bejelentették a személyszállítás „szüneteltetését.”
Hasonló termékek
-
Az Ózdi Kohászati Üzemek emlékezete
2.000 FtA természetet kedvelő Ábrók Miklós művész úr számára igazi újdonságot jelentett ennek a komor ipar környezetnek az ábrázolása, de ecsetvonásain tetten érhető az a fajta aprólékos odafigyelés, amellyel akár egy fenyőfát vagy állatot életre kelt. A mű különlegessége még a Zetor, vagyis a MÁV M31-es típusú, iparvasúti számozással A23 sorozatú mozdonya, amely mind bélyegen, mind akvarellen ritka szereplő.
-
Mezőcsáti különvonat Kisdácsiával
2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely Miskolc Rendező fűtőházi tartaléka volt. Vonalon évek óta nem járt, de kiválóan teljesítette a feladatát a vonatunk élén, köszönhetően a miskolci szakemberek odaadó munkájának. A képen a Hejő-csatorna áteresze felé halad a vonal egyik hangulatos ívében a különvonat, amely két darab Bhv kocsiból állt, és kellemes színt vitt a jobb sorsra érdemes vonal életébe. Erről az eseményről több bélyeget is készítettünk: ezek egyikén épp Hejőbába-Hejőpapi egykori állomásán, illetve megállórakodóhelyén tartózkodik a vonat.
-
377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
-
Szilvi gőzös hegymenetben a Bükkben
2.000 FtA 394,057 pályaszámú, Szilvi nevű gőzmozdony a Szilvásváradi Állami Erdei Vasút vonalán közlekedő nosztalgia gőzös, amely a Közlekedési Múzeum tulajdona, és évente néhány alkalommal, különleges események keretében közlekedik. Ezen a különleges bélyegen a 2015. október 17-i kisvasúti nap keretében rendezett fotós különvonatot továbbította a Fatelep nevű állomástól a Fátyolvízesésig, izgalmas témákat kínálva erdei megállásokkal.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.