Mezőcsáti különvonat Nemesbikk közelében
2 készleten
2.000 Ft
2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykori Nemesbikk megállóhely közelében jár a vonat. A megállóhely megszűnése után évtizedekkel itt nyíltvonali rakodó létesült, nem sokkal messzebb pedig az M3-as autópálya halad át a vonal fölött.
2 készleten
Kívánságlistához ad2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykori Nemesbikk megállóhely közelében jár a vonat. A megállóhely megszűnése után évtizedekkel itt nyíltvonali rakodó létesült, nem sokkal messzebb pedig az M3-as autópálya halad át a vonal fölött.
A 88-as számú vasútvonalon 2007. március 3-án közlekedett utoljára menetrend szerinti személyszállító vonat – a Bzmot 244. Már az 1980-as évek második felében törekvés volt arra, hogy Mezőcsát színvonalas vasúti kiszolgálást kapjon Miskolc irányából, így 1988-ban a vonal nagyobb részén 100 km/órára emelték a megengedett sebességet, de végig legalább 80 km/órával járhatóvá vált a 88-as vonal. Az 1990-es években a menetrendi struktúra sajnos az utasok számának csökkenésével járt, a vonal folyamatosan romlott le, mígnem 2006. nyarán bejelentették a személyszállítás „szüneteltetését.”
Hasonló termékek
- 
		Mezőcsáti különvonat Kisdácsiával2.000 Ft2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely Miskolc Rendező fűtőházi tartaléka volt. Vonalon évek óta nem járt, de kiválóan teljesítette a feladatát a vonatunk élén, köszönhetően a miskolci szakemberek odaadó munkájának. A képen a Hejő-csatorna áteresze felé halad a vonal egyik hangulatos ívében a különvonat, amely két darab Bhv kocsiból állt, és kellemes színt vitt a jobb sorsra érdemes vonal életébe. Erről az eseményről több bélyeget is készítettünk: ezek egyikén épp Hejőbába-Hejőpapi egykori állomásán, illetve megállórakodóhelyén tartózkodik a vonat. 
- 
		Dübörög az 520,075 Ábrók Miklós képén2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész a német eredetű, Hatvanban kiállított 520,075 gőzmozdony, becenevén Bumbardó aktív korszakát idézte fel különleges megjelenésű akvarelljén, amely ennek a bélyegnek az alapja. A vasúti témákat elképesztően reális módon ábrázolni képes művész ezzel a munkájával hozzájárult a rendkívül leromlott állapotú hatvani gőzmozdony külső javításához is. 
- 
		A megújult 520,075 befűtve (2016.)2.000 FtValójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik. 
- 
		M32 Gokart Ábrók Miklós akvarelljén2.000 FtÁbrók Miklós grafikusművész első M32 ábrázolása során az Alföldön halad autentikus módon Bx mellékkocsival a különleges formavilágú, magyar tervezésű és gyártású, kis sorozatú, Gokart becenevű dízelmozdony, amely a ritka személyvonatos szereplése mellett főként könnyű tehervonatokat továbbított a vasúti mellékvonalakon – olykor még a már megszűnt vegyesvonati kategóriában is feltűnt, amikor a menetrend szerinti személyvonat a kisebb állomások tehervagonjait is felvette és továbbította. 







Értékelések
Még nincsenek értékelések.