Különvonat a 88-as vonalon 2016-ban
1 készleten
2.000 Ft
2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen a Hejőszalonta és Hejőkeresztúr között, az M30-as autópálya tövében lévő tó mellett sütkérezik a napfényben a különvonat – ez a helyszín egy meglepetés megállás volt visszafelé, amelynek létrejöttét az egyik vasútbarát villámgyors tájrendezése tette lehetővé – a környéken burjánzó akácost némileg visszavágva biztosította, hogy a vonat teljes terjedelmében látszódjon az autópálya töltéséről fotózva.
1 készleten
Kívánságlistához ad2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen a Hejőszalonta és Hejőkeresztúr között, az M30-as autópálya tövében lévő tó mellett sütkérezik a napfényben a különvonat – ez a helyszín egy meglepetés megállás volt visszafelé, amelynek létrejöttét az egyik vasútbarát villámgyors tájrendezése tette lehetővé – a környéken burjánzó akácost némileg visszavágva biztosította, hogy a vonat teljes terjedelmében látszódjon az autópálya töltéséről fotózva.
Ahogyan a 88-as vonali különvonatról szóló képeink mindegyike, úgy sajnos ez is megismételhetetlen, mert az eseményre szépen letakarított mozdonyt azóta selejtezték. A mezőcsáti vonalon idővel az áruforgalom is megcsappant, és sajnos a személyszállítás sem indult újra még.
Hasonló termékek
-
377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
-
A 375,660 gőzmozdony aktív időszaka
2.000 FtA 375,660 pályaszámú gőzmozdony évtizedeken keresztül dolgozott Eger fűtőházában, ám életútja végén Szerencsre került át, ahonnan aztán Hajdúszoboszlóra költözött a hazatérésére előtti 35 esztendőre. A kép a szerencsi korszakban készült: a mozdony egy angol turisták részére szervezett fotós járat keretében vizet vételez Abaújszántó állomáson.
-
Szilvi gőzös hegymenetben a Bükkben
2.000 FtA 394,057 pályaszámú, Szilvi nevű gőzmozdony a Szilvásváradi Állami Erdei Vasút vonalán közlekedő nosztalgia gőzös, amely a Közlekedési Múzeum tulajdona, és évente néhány alkalommal, különleges események keretében közlekedik. Ezen a különleges bélyegen a 2015. október 17-i kisvasúti nap keretében rendezett fotós különvonatot továbbította a Fatelep nevű állomástól a Fátyolvízesésig, izgalmas témákat kínálva erdei megállásokkal.
-
375,660 vidéki tájban (Ábrók Miklós)
2.000 FtÁbrók Miklós grafikusművész egy holland utazó rendkívül ritka fényképe nyomán örökítette meg akvarelljén a 375,660 pályaszámú egri gőzmozdonyt, amint autentikus hazai vidéki tájon várakozik. A festő tökéletes részletességgel ábrázolta a gőzmozdonyt, amelynek szinte megelevenedik a füstje. A művésznek azonban kedvelt témái a természet elemei is, így a gumikerekes szekér előtt álló lovak és a képbe besétáló csirke is hozzájárul a fénykép megelevenedéséhez a papíron. A kép színvilága jól felidézi a kora tavaszi – késő téli hangulatot, amelyben a forrás fotó is készült.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.