438 038 Hejőbába-Hejőpapi mrh.-n
1 készleten
2.000 Ft
2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot az azóta már selejtezett 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta. A képen az egykor három vágánnyal, felvételi épülettel és szolgálati lakással is rendelkező Hejőbába-Hejőpapi megállórakodóhelyre érkezik a vonat.
1 készleten
Kívánságlistához ad2016-ban a 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány egy emlékezetes különvonatot szervezett a személyforgalom nélküli 88-as számú vasútvonalra, a mezőcsáti vicinálisra. A vonatot a 438 038 pályaszámú Kisdácsia vontatta, amely Miskolc Rendező fűtőházi tartaléka, vagyis csak akkor indítják be, ha már nagyon nincsen más mozdony kéznél. Vonalon évek óta nem járt, de kiválóan teljesítette a feladatát a vonatunk élén, köszönhetően a miskolci szakemberek odaadó munkájának.
Erről az eseményről több bélyeget is készítettünk: ezek egyikén az egykor három vágánnyal, felvételi épülettel és szolgálati lakással is rendelkező Hejőbába-Hejőpapi egykori állomásán, illetve megállórakodóhelyén tartózkodik a vonat.
A megállórakodóhelyen a közeli kavicsbányákból a 2010-es évtized első felében rendszeresen indultak sódervonatok, amelyeket miskolci dízelmozdonyok mozgattak, és két részletben történt rakodásuk. A háttérben az egyik ilyen sóderdomb látható, de a vonatokat két oldalról is rakodták. A két használaton kívüli vágány a sóder alatt még megtalálható.
Mivel a mozdonyt alig két évvel később selejtezték, sajnos ez a kép már biztosan megismételhetetlen.
Hasonló termékek
-
375,660 gőzös Ábrók Miklós képén
2.000 FtÁbrók Miklós művész úr a 375,660 Hajdúszoboszlóról való elszállítása óta nyomon követi a mozdonyunk sorsát, és több remek akvarellen örökítette meg a jármű történetének pillanatait. Dinamizmus, lendület testesül meg a képen, amely állítólag a művész úr kedves feleségének egyik kedvenc alkotása.
-
A megújult 520,075 befűtve (2016.)
2.000 FtValójában persze nem volt befűtve a gép: az ünnepélyes átadáson tüzet raktunk a füstszekrényben, hogy a gép látványosabb, élettel telibb legyen. Az 520,075 elhanyagolt állapotban állt 20 évig Hatvanban, mígnem az MVJM Egyesület szervezésében önkéntesek hozták rendbe: sok hiányosság pótlásra került, a gép pedig ragyogó fekete festést kapott. Vezetőállása megújult, lámpái visszakerültek, új pályaszám táblái újra azonosíthatóvá teszik.
-
377,265 gőzös a BÉCEM udvarán
2.000 FtÁbrók Miklós grafikus művész képén visszaröpít a nyolcvanas évekbe: a még üzemelő Bélapátfalvi Cementgyár udvarán finoman füstöt pöfög a 377,265 pályaszámú gőzmozdony, amely több évtizeden át dolgozott az üzem kötelékében. A mozdonyt a gyár megszűnése után ugyan szerették volna kiállítani, de Miskolcra került, ahol gazdátlanul állt egy MÁV lakótelepen. Bélapátfalvára helyiek vásárolták és szállították vissza, egy évtizedig várta, hogy sorsa rendeződjön, mígnem Bélapátfalvi Cementgyár megállóhelyen került kiállításra, ahol átfestésre is került a rendkívül régi mellékvonali mozdony.
-
Csúcsforgalom Mónosbélen 2014-ben
2.000 FtA MÁV 80-as számú vasútvonalának bal vágányát 2014-ben egy szakaszon felújították. A hosszúsíneket tárolás céljából többfelé helyezték el, általában a vágánytengelyen belül, mivel oda egyszerű rakodni, illetve onnan egyszerű felvenni. Ennek keretében a Kárpát Vasút dán eredetű Nohabja, a Ketty névre hallgató 459 021 sínszállító vonattal közelítette meg Mónosbélt. Ezt a szinte megismételhetetlen pillanatot örökíti meg a bélyegívünk.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.